Onko ABC määrätty maksamaan Roseanne Barrille 208 miljoonaa dollaria Conners-show'n johdosta?

Väite: Tuomaristo päätti, että ABC-verkon on maksettava Roseanne Barrille 208 miljoonaa dollaria 'The Conners-ohjelman varastamisesta' häneltä.

Tammikuussa 2023 levisi artikkeli, jossa väitettiin, että tuomaristo määräsi ABC-verkon maksamaan Roseanne Barrille 208 miljoonaa dollaria vastineeksi 'varastamalla hänen shownsa 'The Connors' häneltä. Barrin hahmo tapettiin hänen show'staan ​​'Roseanne' vuonna 2018 , sen jälkeen, kun hän kirjoitti rasistisen twiitin, ja ABC jatkoi tuotantoa, nimesi ohjelman uudelleen 'The Connors' ja laskutti sen spinoffiksi 'Roseannelle' ilman päähenkilöä.

Artikkeli väitti Barr taisteli oikeusjutun verkkoa vastaan, ja se meni hänen edukseen; Todisteiden väitetään osoittaneen tuomaristolle, että 'yrityksen johtajat paljastivat tarkoituksella Roseannen kiihkoilun, rasismin ja 'konservatiiviset salaliittoteoriat', jotta he voisivat repiä hänen uransa hänen alta ja varastaa hänen esityksensä.



Artikkelissa todettiin:

Tuottajat olivat erityisen ilkeitä näyttelijälle ja määräsivät pääkirjoittaja Joe Barronin paitsi eliminoimaan Roseannen, myös tekemään sen nololla ja alentuvalla tavalla. He tekivät hänestä jonkinlaisen pillerihullun ja saivat hänen OD:n. Se on vain surullista.

Nyt he joutuvat maksamaan. ABC:n asianajajat sanovat tämän, koska The Jury on Netflix-ohjelma, ei varsinainen oikeushenkilö. että he eivät luultavasti maksa, mutta se ei ole asia. Lähes 11 prosenttia kaikista ohjelman voittajista nostaa onnistuneita siviilikanteita todellisiin tuomioistuimiin.

Roseanne sanoo olevansa ehdottomasti kiinnostunut jatkamaan tätä toimintatapaa, kertoen tälle toimittajalle, että hän on kyllästynyt järjestelmään, ja kysyy, onko minulla rikkaruohoja. Kerronpa mitä, isänmaalaiset. Haluatko hyvän annoksen todellista maailmaa? Tee itsellesi hyvää ja leivottua Roseanne Barrin kanssa. Pyhä Kristus mikä matka.

Artikkeli oli satiirityötä; Tästä syystä 'Labeled Satire' -luokitus tälle väitteelle. Artikkeli sai alkunsa freedomfictions.com , joka kuvailee itseään 'America's Last Line of Defense' -parodian, satiirin ja tomfoolery-verkoston tytäryhtiöksi, tai kuten Snopes kutsui sitä ennen kuin he hävisivät sodan satiiria vastaan: Roskapostiuutiset .'

Sivusto ilmoittaa, että kaikki sen sisältö on 'fiktiota'. Se lisää: 'Se ei ole valhe eikä valeuutinen, koska se ei ole totta. Jos uskot sen olevan totta, sinun tulee tutkia päätäsi. Kaikki samankaltaisuudet tämän sivuston puhtaan fantasia ja todellisten ihmisten, paikkojen ja tapahtumat ovat puhtaasti sattumaa, ja kaikkia kuvia on pidettävä muunneltuina ja satiirisina. [...]'

Sen jälkeen, kun Barr teki vuonna 2018 rasistisen twiitin Yhdysvaltain entisen presidentin Barack Obaman neuvonantajasta, alkuperäisen 'Roseanne' -sitcom-sarjan elvytetty versio peruutettiin, hänen hahmonsa tapettiin ja Barr luopui oikeudestaan ​​sarjaan. ABC aloitti sitten 'The Connors' -ohjelman, jonka juoni sijoittuu samaan maailmaan kuin Roseannen hahmot, vaikka Barrilla ei ollut taloudellista tai luovaa panosta spinoff-ohjelmaan.

Taustaa varten tässä miksi kirjoitamme joskus satiirista/huumorista.

Lähteet

'Meistä.' Freedom Fictions, https://freedomfictions.com/29-2/. Accessed 3 Feb. 2023.

Goldberg, Lesley. ''The Conners' paljastaa Roseannen kohtalon Spinoff-debyyttinä.' The Hollywood Reporter, 16. lokakuuta 2018, https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/conners-how-did-roseanne-barr-exit-abc-comedy-roseannes-fate-explained-1152243/. Accessed 3 Feb. 2023.

Eagleton, Flagg. 'TOSI: ABC joutui maksamaan Roseannelle 208 miljoonaa dollaria 'The Connorsin' varastamisesta.' Freedom Fictions, 23. tammikuuta 2023, https://freedomfictions.com/true-abc-forced-to-pay-roseanne-208-million-for-stealing-the-connors/. Accessed 3 Feb. 2023.